Uncategorized

انتخاب بهترین موتور برق برای باغ

انتخاب بهترین موتور برق برای باغ

ویژگی های انتخاب بهترین موتور برق برای باغ؟

موتور برق ها میتوانند در باغ ها، زمین های کشاورزی، ادارات و شرکت ها، مغازه ها، کارخانه ها و خانه ها استفاده شوند که باید با توجه به مکان مورد استفاده، موتور ربق مناسبی انتخاب کنید. موتور برق ها بهترین انتخاب به عنوان حامی برای زمانی هستند که برق در دسترس نیست و با انتخاب یک موتور برق با ویژگی های مناسب شما میتوانید این تضمین را داشته باشید که در صورت قطعی برق به روند عادی زندگی خود ادامه دهید. 

اگر شما در خارج از شهر زندگی میکنید و مشکل قطعی برق مکرر یا به شبکه ی سراسری برق دسترسی ندارید، موتور برق میتواند به شما کمک کند تا بتوانید لوازم برقی و الکتریکی باغ خود که شامل: چراغ ها، لوازم برقی باغ، سیستم های گرمایشی، تهویه، پمپ های آب و …  میشود را در صورت نیاز روشن نگه دارید. 

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید، زمانی یک موتور برق میتواند برای شما مفید باشد که یک انتخاب خوب انجام داده باشید. پس حتما قبل از خرید باید در مورد ویژگی های یک موتور برق خوب برای باغ خود اطلاعات کافی کسب کنید، زیرا یک موتور برق به همان اندازه که میتواند مفید باشد میتواند پر خطر نیز باشد، اگر دستگاه دچار نقص ایمنی باشد میتواند سلامت و ایمنی شما را هم به خطر بیاندازد.

انتخاب بهترین موتور برق برای باغ با زمان عملکرد مناسب

در صورتی که یک موتور برق بخواهد طولانی کار کند به تعداد دفعات سوختگیری کمتری احتیاج دارد، مثلا اگر یک موتور برق بتواند حدودا 10 ساعت با یک باک نیمه پر کار کند، یک گزینه ی مناسب برای محیطی با مصرف برق نرمال است. برای انتخاب بهترین موتور برق برای باغ این موضوع را در نظر داشته باشید

انواع موتور برق با توجه به نوع استفاده

برای انتخاب بهترین موتور برق برای باغ باید از چند نظر آن ها رو بررسی کنیم:

  • سوخت
  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق گازسوز
  • موتور برق دیزلی یا گازوئیلی

در حال حاضر رایج ترین موتور برق های موجود در فروشگاه ها، موتور برق های بنزینی هستند. چون راه اندازی آنها بسیار آسان است و کارایی زیادی دارند و در هر شرایطی میتوان از آنها استفاده کرد، فقط آنها را نباید در مکان های بسته نگهداری کرد باید اطراف آن باز باشد. موتور برق های گازسوز با گاز شهری کار میکنند و ضعیف هستند اما برای محیط زیست کم خطر هستند. اما موتور برق های دیزلی با گازوئیل کار میکنند و بسیار قدرتمند هستند. 

این نوع موتور برق ها به دلیل نوع سوخت صدا و دود زیادی دارند به همین علت اگر کار های سنگین انجام میدهید و به طور مداوم احتیاج به استفاده از موتور برق دارید، موتور برق های دیزلی مناسب شما است.

  • مکانیزم استارت
  • دستی یا هندلی
  • استارتی

همه ی موتور برق ها سیستم هندلی دارند اما برخی از موتور برق ها  از سیستم ترکیبی هندلی و استارتی ساخته شده اند.

  • میزان ولتاژ خروجی
  • تک فاز
  • سه فاز

توان موتور برق خود را بشناسید تا انتخاب بهترین موتور برق برای باغ را داشته باشید

هر موتور برق یک بروشور یا دستور العمل دارد که نشان دهنده ی میزان توان و قدرت موتور دستگاه است که بر حسب وات نوشته میشود. اگر در بروشور فقط ولت و آمپر را نوشته باشد شما میتوانید با محاسبه توان دستگاه را حساب کنی. از حاصل ضرب ولت و آمپر توان بدست میاید. توان هر دستگاه نشان دهنده ی میزان قدرت آن دستگاه برای روشن نگهداشتن چند دستگاه به طور همزمان است؛ که برای یک باغ کوچوک توانی در حدود ۵۰۰۰ وات کافی است.

استفاده ی کامل از توان موتور برق باعث داغ شدن و خراب شدن زود هنگام موتور برق میشود، توصیه ی ما به شما این است که از تقریبا 70% از توان موتور برق استفاده کنید تا طول عمر دستگاه شما بیشتر شود.

انواع موتور برق های کاربردی در باغ و توان خروجی آنها

موتور برق ها رو میتوان باتوجه به توان آنها به دو دسته ی کلی معمولی و اینورتری تقسیم کرد و بررسی کرد.

1)موتور برق های معمولی:

موتور برق های معمولی، چون به طور مداوم کار میکنند دارای صدای زیاد هستند و مصرف سوخت بالایی دارند و عموما بزرگ هستند و جا به جایی آنها کمی مشکل است اما سایز های مختلفی دارند. این دسته موتور برق ها بنزینی یا گازسوز  هستند که به طور خودکار در هنگام نبود برق روشن میشوند. میزان توان خروجی آنها از حدود ۵۰۰۰ تا ۲۰ هزار وات است. برای انتخاب بهترین موتور برق برای باغ این نکات بسیار مهم است.

2)موتور برق های اینورتری:

موتور برق های اینورتری به دلیل اینکه میتوان قدرت موتور را با توجه به توان مورد نیاز تنظیم کرد، دارای مصرف سوخت پایین هستند. دارای اندازه های کوچک و بزرگ هستند. در سایز های کوچک حمل و نقل آن بسیار راحت است اما سایز های بزرگ بهتر است ثابت بمانند. موتور برق های اینورتری به دلیل داشتن جریان برق پایدار بهتر است برای وسایلی استفاده شوند که به نوسانات جریان برق حساس هستند. این دسته موتور برق ها معمولا سایلنت هستند و صدای بسیار کمی دارند. نوع سوخت آنها بنزین است و از نظر هزینه نیز ارزان تر هستند. میزان توان خروجی آنها از حدود ۳۰۰۰ تا ۸۵۰۰ وات است. 

اهمیت رعایت ایمنی در استفاده از موتور برق

موتور برق ها وظیفه ی فراهم کردن برق در هنگام قطعی برق را دارند. آنها دستگاه پیچیده ی صنعتی هستند که در عین حال حساس نیز هستند و باید در هنگام استفاده از آنها نکاتی را رعایت کنید تا طول عمر دستگاه زیاد شود، اگر این نکات رعایت نشوند ممکن است دستگاه زود خراب شود و دیگر قادر به روشن شدن نباشد و علاوه بر این سلامت و ایمنی فردی شما را نیز به خطر بیاندازد. با رعایت نکات ایمنی میشود این اطمینان را به شما داد که موتور برق ها در هر شرایطی که به آنها احتیاج دارید شما را حمایت کنند.

از جمله نکاتی که میتوان در مورد ایمنی موتور برق ها رعایت کرد: در فضای بسته از موتور برق ها استفاده نکنید زیرا در اثر گاز مونواکسیدی که تولید میکند موجب مسمویت میشود. موتور برق ها نباید در معرض آب یا خیس شدن باشند و در هنگام روشن کردم آن حتما از خشک بودن آن مطمئن شوید. از موتور برق به اندازه ی توان آن استفاده کنید، استفادهی بیش از اندازه باعث خراب شدن زود هنگام آن میشود.